5 tips för att energiboosta konferensen

Det finns många sätt att öka energinivån på konferensen.
Här är fem av våra bästa tips!

1) Pauser
Tänk på att pausa ofta och pausa smart. Gör en rörelseövning,
ta ett varv runt huset eller ge en kort uppgift som innebär att tänka kreativt och interagera (gärna stående)

2) Balanserad blodsockernivå
Välj vårt fikaalternativ Brainfood, lika gott men med mindre socker så du slipper blodsockerdippen.

3) Grupparbeten utomhus
Här finns gott om sittgrupper utomhus den varma delen av året, perfekt för grupparbeten.
Om det regnar går det utmärkt att sitta i Green Room, vår utomhusolkal med tak. Kombinera
grupparbete utomhus med rörelse och ha en walk and talk som inslag under konferensen. Rörelse
gynnar kreativitet, beslutsfattande och självklart hälsa. Walk and talk passar året runt och det finns alltid
paraplyer att låna.

4) Skogsbad
Att skogen har en lugnande och stärkande inverkan på oss människor har forskningen bevisat.
Det har vi tagit fasta på och bytt ut konferensstolar mot hängmattor, power point mot skog, himmel
och vatten och inrättat vårt mest kreativa mötesrum i skogen.
Byt miljö under dagen och ha en del av konferensen i hängmattorna.
Prova och märk effekten!

5) Aktiv konferens
Aktivera deltagarna genom att involvera dem. Du kan använda digitala verktyg,
som mentometer eller olika mötesmodeller som skapar interaktivitet och kommunikation
mellan deltagare. Med involvering skapas ett högre engagemang,
ökad energi och känsla av samhörighet.